Open Category List

Promóciós küldemények: a Porsche mp3 lejátszója

Direkt marketingben azt hiszem nehezen lehet überelni azt a hatást, amit egy promóciós ajándékkal érhetünk el. Legtöbbünk gyermeki örömöt érez, amikor egy borítékot talál a postaládában, amiben szemmel láthatólag valami lapul. Pláne, ha az a valami értékes és hasznos ajándék.

A Porsche cég is így gondolhatja, mert a vásárlóinak a képen látható dm borítékot küldte.

Az E/15 vagy F/16 méretű boríték talán valamilyen nagyobb tárgyat sugall kibontás előtt, de meglepetésre a címzettek „csak” egy mp3 lejátszót találtak benne. Levelet nem raktak az amúgy filléres, olcsó borítékba, ami a kép alapján egy strapabíró buborékos tasaknak tűnik. Viszont, ha elindította az ügyfél a lejátszón lévő egyetlen egy fájlt, akkor megszólalt a gyártó üzenete, amelyben egy exkluzív tesztvezetésre invitálták. Az ügynökség szerint fenomenális arányban fogadták el a meghívást: a címzettek 72%-a ment el az új Porschét tesztvezetni. Mi tagadás, én is elmentem volna, hisz maximum akkor vezethetnék Porschét, ha a szalonban előadnám, hogy egy dúsgazdag Habsburg leszármazott vagyok, de azért ez nem egy mindennapi küldemény, és nem egy mindennapi sikerráta volt. Ezzel a mutatóval bizonyára a DM küldemények élmezőnyében kap helyet.

Bár direkt marketing célra mindig a boríték felülnyomást szoktam propagálni, itt a márka neve valószínűleg elég volt, ahhoz, hogy felbontsák, nem volt szükség arra, hogy feltűnősködjön a boríték. Arra viszont elengedhetetlen szükség volt, hogy strapabíró légpárnás tasakot használjanak, hisz sérülékeny elektronikai eszközt szerettek volna épségben célba juttatni.

Forrás: http://blog.epromos.com/promotional-marketing-advertising/bmw-direct-mail-promo-mp3-player/

knowledgebase