Open Category List

3D-s borítékok

Amikor gyerek voltam, a nagyszüleimnek volt egy olyan mappája, amit ha kinyitottam, akkor a mekkai nagymecset kocka alakú Kába szentélye állt föl rajta három dimenzióban. Sajnos elkallódott, és még nem találtam meg, de azóta is imádom ezt a „2D-ből 3D-be” trükköt.

Mostanában kezdik felfedezni a direkt marketinges körökben is a 3D-s borítékokat, küldeményeket. Nézd meg milyen jópofa volt az IKEA egyik külföldi kampánya a közelmúltból. Egy – ránézésre LA/4 vagy C6/C5 méretű – borítékot küldtek a címzetteknek, amit ha kibontottak, akkor egy valószerű, miniatűr három dimenziós, színes IKEA hálószobát tarthattak a kezükben. Boríték felülnyomással az került a küldemény tetejére, hogy:

„Az otthonod berendezése sose volt egyszerűbb!”

Az, hogy a két dimenziós borítékból egy mozdulattal három dimenzióssá alakítható, plasztikusan közvetíti ezt az üzenetet. Sőt mi több, mivel senki nem számított erre a trükkre, a meglepetés „borítékolható” volt! 🙂

A következő képen a híres Ponte di Rialto, azaz a velencei Rialto hídat látjuk, ahogy a kihajtogatható borítékból kiemelkedik dimenzióban. Ez tulajdonképpen inkább egy képeslap, de mivel van rajta egy innovatív zár, ami megakadályozza, hogy kinyíljon, tulajdonképpen úgy funkcionál, mint egy boríték.

 

 

 

 

 

Ez egy egész sorozat, amivel Olaszország nevezetes műemlékei kelnek életre ránézésre LC/4 vagy LC/5  méretben.

 

Ezt a megoldást mások is alkalmazták már, de még így is újszerűen hat.

knowledgebase