Open Category List

DM tippek 2.: A boríték textúrája, színe és dizájnja

A boríték textúrája, színe és dizájnja együttesen hozzák létre a DM boríték megjelenését, és e három tényező összhatása határozza meg a boríték tetszetősségét, egyediségét, figyelemfelhívó képességét.

Vonzza a tekintetet

Ahogy az előző posztban kifejtettem, az egyedi külalakok és formák jobban képesek felhívni magukra a figyelmet, mivel egyszerűen vonzzák a tekintetet.

Vegyük például az alábbi példát, amelyen egy különleges, stencilezett borítékot láthatunk, ami emlékeztet egy népies csipkés terítőre. Az igényes, szokatlan boríték már önmagában azt sugallja, hogy egy exkluzív ajánlatot tartalmaz, talán egy nőknek szóló termékről.

A papír súlya már önmagában sugallhatja, hogy egy komoly, fontos ajánlatot tartalmaz: minél nehezebb, annál fontosabbat. A papír egyedi textúrája is hasonló érzetet kelt a fogadóban. Ajánlom álláskeresőknek is, de direktmarketingeseknek is, hogy ha van rá keret, ruházzanak be ilyen exkluzív papírból készült borítékba.

 

 

Az előző posztban már láthattad, hogy a legkülönböző színek közül válogathatsz, a pasztelltől a harsány színekig, illetve akár fémes vagy hologramos borítású borítékot is találhatsz.

Ahogy egy elegáns borítékkal, úgy a borítékra nyomott grafikával is hatást érhetünk el. Aranyat ér, ha találunk egy olyan reklámügynökséget, amelyik egy ötletes grafikát tud kitalálni a DM kampányunkhoz. Egy jól eltalált grafika azonnal megragadja az ügyfeled figyelmét, mint az alábbi kutyás boríték is, amit el tudok képzelni például egy állatorvosi rendelő vagy kisállat klinika, vagy akár egy kutyaeledel bolt DM borítékjaként is. Amikor az ügyfél kinyitja a borítékot, a grafika belül folytatódik, azt a hatást keltve, mintha a kutya nyitotta volna ki a száját.

 

A következő példa is remekül illusztrálja, hogy milyen egy ötletes grafikai megoldást. Kreatív megoldásokkal meglévő standard borítékokat lehet egyedivé varázsolni, mint a képen látható postás figura hozzáadásával, aki 3 dimenzióban szinte életre kel:

 

 

Érdemes a boríték mindkét felére tenni grafikát, hisz nem tudhatod, hogy a boríték melyik fele kerül először az ügyfél kezébe. A Freemans DM levelét mindegy hogy vette kézbe a címzett, mindkét oldalon egyértelmű üzenetet közvetít a grafika: INGYEN kaphatok valamilyen táskát.

 

 

 

 

 

 

Nem csupán a boríték külsejére érdemes figyelmet fordítani, hanem a belsejére is, ha szeretnénk lenyűgözni az ügyfelünket azután is, hogy kibontotta a borítékunkat. Ezt a borítékbelsőt egy Google Maps műholdas térképrészlet díszíti. Ezt a boríték grafikát magunk is könnyen előállíthatjuk a mapenvelope nevű honlapon. Ötletes, és mutatós egyben.

 

Buborékos borítékra egyelőre problematikusabb grafikát nyomni, mert a buborékos fólia miatt vastagabb buborékos tasakra csak egyenetlenül lehet nyomni, és a nyomat teljesen elkenődik. Külön vákumos technológia kell arra, hogy a légpárnás borítékot nyomás közben leszorítsa. Külföldön már jópár cég foglalkozik ezzel, de Magyarországon még nem jött be ez a technológia, bár bízzunk benne, hogy a közeljövőben valamelyik hazai cég is beveszi a szolgáltatás portfóliójába a légpárnás tasakra való nyomtatást.

Forrás: http://tensionenvelope.com/sites/default/files/white_paper_successful_dm_envelopes_wp-1112.pdf

knowledgebase