Open Category List

Buborékos boríték história 2.

1957- ben vagyunk. A szovjetek kilövik a Szputnyikot, Elvis pedig a rádiók kedvence a Jailhouse Rock-kal. Mindeközben egy csöndes kisvárosban, a New Jersey állambeli Hawthorne-ban két mérnök egy műanyag, formabontó textúrájú tapétán dolgozik, amelynek az az alapötlete, hogy két nejlonfólia közé légbuborékokat ejtenek csapdába, mit nem sejtve, hogy ezzel a találmányukkal majdan bevonulnak úgy a csomagolástörténelembe, mint a popkultúrába. A buborékfólia feltalálásától még pár év eltelik mire a légpárnás fólia megtalálja igazi hivatását: a sérülékeny áruk csomagolását és védelmét. Vállalkozó kedvű mérnökeink pedig 1960-ban megalapítják a Sealed Air Corporation nevű céget és létrehozzák annak karizmatikus márkáját a Bubble Wrap-et. A cég ma olyan közismert márkákat gyárt, mint a Cryovac®, a FillTeck® és a Jiffy Mailer® buborékos boríték.

A Bubble Wrap annak köszönhetően robbant be a köztudatba, hogy az újszerű megoldás csökkenteni tudta a csomagolási költségeket. A buborékfóliával kevesebb csomagolóanyagra volt szükség, kisebbek és könnyebbek lettek ezáltal a csomagok, és kevesebb kár érte a cégeket a csomagok jobb védelmének köszönhetően. A cég hamarosan külön laboratóriumokat hozott létre, és ezekben az úgynevezett Csomagtervezési és Fejlesztési Központokban (Package Design and Development Centers) a saját értékesítőinek demonstrálta a termék ütés- és rázkódásállóságát, akik aztán hatásosabban tudták az ügyfeleket is meggyőzni.

A Sealed Air 1970-ben megvásárolta a Canada’s Smith Packaging vállalatot, és átkeresztelte Sealed Air of Canada Kft.-re, amellyel megkezdte a nemzetközi terjeszkedését. Az 1970-es években bővítette a termékkínálatát pl. a Mail Lite™ buborékos borítékokkal, majd az Instapak Corporation felvásárlásával nehezebb tárgyak csomagolására való habszivacsos csomagolási technológiákkal is bővítették a repertoárt. A hetvenes évek elején tovább terjeszkedtek Nyugat Európában, majd az évtized végén a távolkeleten is.

A nyolvanas években a floppy lemez térhódításával felmerült az igény, hogy a rajta tárolt adatokat távoli pontokra eljuttassák, és mivel az internet abban az időben még csak tudósok számára volt elérhető, ezért a kézenfekvő megoldást itt is a légpárnás borítékok jelentették. A buborékos tasakok iránt tehát egyre növekvő kereslet mutatkozott, amire válaszul a cég felvásárolta a Jiffy Packaging Corporationt 1987-ben. A termékpaletta is bővült megint, pl.a Dri-Loc® étel csomagolási eljárás megvásárlásával.

A kilencvenes években a Sealed Air megvásárolta a Cryovac® csomagoló céget, és ezzel a cég, amelyet bár ma is a buborékos borítékaival és a buborékfóliával azonosítanak legtöbben, a világ legnagyobb védőcsomagolásokat és különleges csomagolási megoldásokat kínáló vállalatává avanzsált; egy 25 000 főt foglakoztató multivá, amely a világ 175 országában van jelen.

Forrás: http://www.sealedair.com/company/our-history

Kapcsolódó tudástár bejegyzések