Open Category List

A sikeres DM boríték: A 3:33-as szabály

Tudtad-e, hogy a direkt marketing (DM) levél sikere a borítékkal kezdődik? A boríték a potenciális vásárlód első kontaktja veled és a küldeményedben rejtőző üzenettel, amit el akarsz juttatni hozzá. Ha a boríték nem megfelelő, akkor lehet, hogy a kukában landol a DM levél. Legyen az mégoly színes-szagos is belülről, ha az ügyfél nem jut el addig, hogy kibontsa, akkor mind hiába.

Sokak számára nem magától értetődő, hogy a külső csomagolás, azaz a boríték legalább olyan fontos, mint a négyszínes brossúra, amit belehelyeztél. Ezért a veterán DM-esek a borítékot „tervezik meg” először, még mielőtt a DM üzenetet megírnák.

A DM borítéknak, illeve küldeménynek:számos alapkövetelményeknek kell megfelelnie:

1. Meg kell felelnie a postai vagy csomagküldő szolgálatok küldhetőségi kritériumainak. 2. Sérülésmentesen el kell juttatnia az üzenetedet a címzettig. 3. Át kell mennie a beérkező postáért felelős személy szűrőjén. 4. Fel kell keltenie a potenciális ügyfél figyelmét. 5. El kell érnie, hogy az ügyfél kibontsa. 6. El kell érnie, hogy az ügyfél elolvassa. 7. El kell érnie, hogy az ügyfél reagáljon rá, jó esetben vásároljon nálad.

A boríték ebben a folyamatban – ha úgy tetszik – olyan mint az értékesítő kézfogása vagy az üzleted kirakata. A borítéké a megtiszteltetés, hogy bemutasson téged, és arra biztassa a potenciális vásárlódat, hogy többet akarjon megtudni rólad.

A következő néhány posztban meg fogok osztani néhány tippet egy kiváló DM útmutatóból, amit a Tension Envelope készített, amellyel megnövelheted a DM borítékod hatékonyságát. Azonban előtte szeretném, ha tudnál egy fontos törvényszerűséget. Ezt a törvényszerűséget úgy hívják, hogy a „3 perc 33 mp-es szabály”.

Minden másodperc számít: A 3 perc 33 mp-es szabály

Kutatásokkal bizonyították, amit a józan paraszti eszünk mindig is súgott, hogy a DM levelezés versenyfutás az idővel. A 3 perc 33 mp-es szabály azt mondja, hogy:

–3 másodperced van arra, hogy a boríték, legyen az egy hagyományos vagy buborékos boríték – felkeltse a fogadó fél érdeklődését. Ha átlagosan 3 másodperc alatt nem képes kitűnni a többi DM levél közül, akkor már repül is a kukába.

– 30 másodperced van arra, hogy a boríték arra csábítsa a címzetted, hogy kibontsa a borítékot, és ezzel esélyt adjon arra, hogy akkor vagy később elolvassa azt. Ha a kontakt utáni első 30 másodpercben nem sikerül felkelteni annyira a célszemély figyelmét eléggé ahhoz, hogy kinyissa a borítékot, akkor valószínű már soha nem is fogja.

– 3 perced van arra, hogy a potenciális ügyfeled átfussa a DM leveled. Általában egy üzleti döntéshozó legfeljebb ennyi időt ad egy valamennyire érdekesnek tűnő DM küldemény elolvasására. Ha 3 perc alatt nem derül ki számára, hogy mi is az ajánlatod lényege, vagy ennyi idő alatt nem tudja a leveled meggyőzni, hogy ez egy értékes ajánlat a számára, akkor elszállt az esélyed, és több esélyt nem fogsz kapni.

A boríték tehát a 3:33-as szabály első lépése. A legközelebbi posztban érkezik az első hasznos tipp, ami segíteni fog abban, hogy ez az első lépés jól süljön el.

Forrás: http://tensionenvelope.com/sites/default/files/white_paper_successful_dm_envelopes_wp-1112.pdf

knowledgebase