Open Category List

3 hasznos tanács téli direkt marketing kampányokhoz

A téli borítékos direktmarketing kampányokhoz három jó tanáccsal szeretnék szolgálni az alábbiakban.

Akciók, leárazások
Karácsonykor a legtöbben kiköltekezik magukat, és amikor az ünnepek elmúltával erre rádöbbennek, akkor mivel lehet megfogni a vásárlókat? Nem mással, mint az ősrégi módszerrel: akciókkal és leárazásokkal! Januárban és februárban erre harapnak a vásárlók, hiszen mindenkinek soványabb a pénztárcája, és ki vagyunk éhezve arra, hogy olcsón, jó áron, és még lehetőleg annál is kevesebbért tegyük rá a kezünket kívánatos termékekre. A téli direkt marketing kampányok során ezért még fokozottabban érvényes, hogy nem elég hasznos és jó termékeket kiküldeni a dm borítékban, de ezeket a lehető legjobb áron kell adni. Januárban és februárban az akciók életbevágóan fontosak az üzletünk számára. Tehát egy a jelszó: akciók, akciók, akciók!

Időzítés
Az ünnepek utáni értékesítésnél rettentő fontos a megfelelő időzítés is. Meg kell ismerned a vevőid szokásait, hogy mire gondolnak, mit csinálnak, mire van igazán szükségük az ünnepek elmúltával. Fontos vezetni és elemezni, hogy milyen vásárlói szegmenseket milyen üzenetekkel vettünk célba, és ezekkel milyen hatást értünk vagy éppen nem értünk el. Az a célunk, hogy a dm borítékba olyan ajánlatot tegyünk, ami választ ad a vásárlók azonnali szükségleteire és vágyaira. Ez azt is jelenti, hogy adott ajánlat lehet bármennyire is vonzó, ha nem a megfelelő pillanatban érjük el vele a vásárlót, akkor hatástalan marad. Rá kell játszani azokra az érzelmekre és szükségletekre, amelyek az adott szezonban tényezők. Hasznos lehet, ha az ajánlatunkhoz egy felmérést és ahhoz kapcsolódóan egy nyereményjátékot társítunk, mert amikor kevesebbet tud valaki költeni, a véleményére és gondolataira attól még mindig számíthatunk. Másrészről nyitott szemmel kell járnunk, nyitottnak kell lennünk az aktuális körülményekre és adott esetben a termékeinket is igazítanunk kell az aktualitásokhoz.

Hosszútávú építkezés és a vásárlók aktivizálása
A tél remek alkalom a hosszútávon megtérülő márkaépítésre és a vásárlókkal való kapcsolatunk gondozására, illetve a vásárlók “készenlétben” tartására, hogy amikor a következő erős dm boríték kampánnyal megtaláljuk őket, akkor “elő legyenek feszítve” (“priming”), hogy egy tudományos kifejezéssel éljek, azaz felkészítsük őket, hogy eleve egy nyitott, pozitív viszonyulással álljanak hozzánk.

Azért meg kell jegyeznem, hogy természetesen nem lehet minden vállalkozást egy kalap alá venni. Lehet, hogy a te területeden épp a téli, ünnepek utáni időszak az egyik legerősebb. Ha történetesen konditermet üzemeltetsz vagy fitnesztermékeket árulsz, akkor a január lesz a fő marketing szezonod, hiszen az emberek ilyenkor elkezdik a gyakorlatba átültetni az újévi fogadalmaikat és megpróbálnak pár kilót leadni és egészségesebben élni.

Tehát ne tekints az év első, hideg hónapjaira elveszett időszakként, hanem aknázd ki a benne rejlő lehetőségeket. Kezdd el már most tervezni, hogy milyen üzenetekkel és ajánlatokkal szeretnéd megkeresni a vásárlóidat. Ha ez megvan, akkor meg kell álmodnod (vagy álmodnotok egy kreatívügynökséggel közösen), hogy milyen borítékot használj erre a célra. Ne feledd, hogy jó áron, olcsón tudsz boríték felülnyomást rendelni a Domypresstől, amely még kisebb cégeknek is megfizethető.

Kapcsolódó tudástár bejegyzések