Open Category List

Kutatás: a digitális generációnak kell a papírlevél

A mai posztom nem éppen egy mai híren alapul, ám mivel sehol nem láttam magyar orgánumokban hivatkozást rá, a tartalma pedig ma is aktuális és igen tanulságos is azoknak, akik nagy volumenű borítékos, számlaleveles levélküldésben érdekeltek, ezért úgy gondolom, hogy egy mesét megér az amerikai posta egyik 2013-as kutatása, amely azt vizsgálta, hogy az „internetes nemzedék”, vagy más szóval a digitális bennszülöttek (digital natives) kérnek-e a papír alapú levelekből, vagy csak és kizárólag emailben szeretnének kommunikálni a világ más pontjaival. Ez a nemzedék az Egyesült Államok legnépesebb és legifjabb korosztálya, így érthető, hogy az érdeklődés középpontjában állnak.

Az amerikai posta nem véletlenül rendelte meg ezt a kutatást, hisz az is benne van a pakliban, hogy a közeljövőben már egy egész más üzleti modellel kell működniük, ahogy kihalnak szép lassan azok a generációk, akik még borítékba zárt papírlevelet küldenek, miközben az internettel együtt felcseperedő generációk – értjük ezalatt az 1980 után születetteket – már számítógépen leveleznek.

A fenti egy teljesen reális jövőképnek tűnt nekem is, és mérget vettem volna rá, hogy a kutatás is arra jutott, hogy a papírlevél, papírszámla eltűnőben van. Hát, nagyot tévedtem! A 16-25 éves korosztályban végzett felmérés szerint a fiatalok igenis látják a papírlevél, számlaboríték illetve a fizikai csomagok értelmét, miközben egyedül a kéretlen reklámújságokat utasítják el. Jóllehet a digitális bennszülöttek valóban az elektronikus kommunikációt preferálják, hisz az elektronikus levelezés olcsóbb és gyorsabb, ami valószínűleg legtöbbünk hétköznapi tapasztalatával is egybevág, a fizikai levél esetében olyan érzelmi szálakról számolnak be, amit nem éreznek az elektronikus kommunikáció során.

Ami a csomagokat illeti, beleértve a légpárnás borítékban feladott küldeményeket is, ez a küldemény forma tarthat számot a legnagyobb érdeklődésre a fiatalok körében, ami betudható az online vásárlás térhódításának. A fiatalok egyre nagyobb arányban engedik meg az online kereskedőknek, hogy a kártyaadataikat eltárolják, hogy a következő vásárlás során már egy kattintással, mindenféle hercehurca nélkül tudjanak rendelni. Ez a lazának tekinthető hozzállásuk az adatvédelemhez az online vásárlás volumenének növekedéséhez, és ezáltal még több feladott csomaghoz fog vezetni. A fiatalok arról számolnak be, hogy kimondott izgatottságot éreznek, amikor egy rendelésre számítva kinyitják a postaládát, és szívek dobbannak, amikor egy várva várt terméket rejtő buborékos borítékot lehet kivenni a postaládából, tehát az ősi hatásmechanizmus működik még a 21. században is.

A DM levelek és egyéb papírkiadványok esetében az interaktív elemekkel rendelkezők jobb eséllyel keltik fel a fiatalok érdeklődését, pl. a kiterjesztett valósággal (augmented reality) felturbózott kiadványok (pl. QR kóddal ellátott szöveg, amit beszkennelve a mobilon interaktív tartalom varázsolható elő).

A papírküldeményeknek van tehát létjogosultsága és jövője, ami megnyugtató lehet nem csak a postának, hanem a webáruház tulajdonosoknak és az online kereskedőknek is.

Forrás: http://www.uspsoig.gov/sites/default/files/document-library-files/2013/rarc-wp-14-001_enhancing_mail_for_digital_natives.pdf

knowledgebase