Nyakunkon a tél, és bár sok hóra nincs kilátás a globális felmelegedés miatt, de az autósoknak azért ajánlatos fölrakatni a téligumikat. Idézzünk fel stílszerűen ezért egy korábbi klasszikus kreatív borítékos direktmarketing kampányt a BWM-től. A BMW valószínűleg ritkán kap olyan jó értéket a pénzéért, mint 2011-ben, amikor felbérelte a Cundari kanadai kreatívügynökséget, hogy a téli gumijait népszerűsítse.
A téli kreatív borítékos kampány szlogenje angolul így hangzott:
BMW. Joy is cutting through winter (azaz némileg lazán fordítva: BMW: az öröm átjárja a telet).
Egy roppant egyszerű, de igazán játékos megoldással a címzettnek le kell húznia a középen, föntről lefelé menő perforáció mentén a csíkot, amely egy havas út látképe mentén fut. Ezt letépve szét lehet hajtogatni a borítékot, és el lehet olvasni a BMW téli gumis promócióját.
Főkreatív: Brent Choi Szövegíró: Alex Manahan Grafikai tervező: Sarah Cosentino
És most beszéljünk Rólad: a te vállalkozásod milyen ötletes promócióval tudna előrukkolni télre? Ne feledd, a boríték alapú direkt marketing még a digitális korban is él és virul. Érdemes tehát megfontolnod neked is a boríték felülnyomást. Egy ötletes illusztrációval megnyomott boríték kiemeli a küldeményed a többi, sima boríték közül, és intellektuálisan vagy zsigerileg arra készteti a címzettet, hogy kézbevegye és elolvassa.
Miben lehet kreatív a boríték?
-a nyitásában (ld. BMW-s promóció) -a tapintásában, textúrájában, anyagában -az alakjában -a színében -ötletes, humoros illusztrációjában
Ajánljom a korábbi bejegyzéseket, amelyekből még több konkrét inspirációt meríthetsz kreatív.
Források: http://invisiblered.blogspot.hu/2011/02/bmw-cold-weather-dm.html http://autoadvert.tumblr.com/post/3378718927/bmw-cutting-through-winter http://creativecriminals.com/bmw/cutting-through-winter