Open Category List

A posta forradalma

A USPS, azaz az amerikai posta háza tájáról megint friss hírek érkeztek. Megan Brennan egy nagyszabású postai fórumon nagy visszahangot kiváltó bejelentést tett. A hangzatos Postmaster General címet viselő vezérigazgatója több újításról számolt be, amelyek az amerikai postát versenyképesebbé hivatottak tenni a digitális korban, és egyszerre szolgálja a címzettek és a direkt marketingesek érdekét.

Brennan szerint a bevezetett újítások egy új korszakot nyitnak, sőt, a levelezés forradalmát hozzák el. A három fő pillér:

1. interaktívvá tenni a papírlevelet 2. növelni a kézbesítés átláthatóságát, követését és valós idejű reagálását 3. soha korábban nem látott módon személyreszabni a levelet a vásárlói adatok kielemzésével az úgynevezett IMb (Intelligent Mail, azaz intelligens levél) rendszer révén.

Mit jelent ez a gyakorlatban?

A posta elektronikus értesítést fog küldeni (Real Mail Notification, azaz Valós idejű értesítés) – gondolom vagy egy applikáción keresztül vagy ímél formájában -, amikor a feladott csomagjuk vagy borítékjuk megérkezik, egyúttal a borítékról egy előnézetet is fognak mutatni. A címzettek aztán további információkhoz juthathak az adott felületen, a direkt marketingesek pedig ugyanitt további célzott digitális promóciókat juttathatnak majd el a címzettekhez. A rednszer tesztüzeme során tízből kilencen rákattintottak az értesítésre.

A kézbesített borítékok, levelek és csomagok 90%-át már ma is ellátják IMb technológiával, ami abban hivatott segíteni a direkt marketingeseket, hogy a begyűjtött vásárlói adatok kielemzésével célzott üzeneteket tudjanak célbajuttatni.

A USPS szerint a vásárlók 45%-a katalógusokból tájékozódik online vásárlás előtt, 38%-uk előtt pedig a Vásárlás gomb megnyomásakor nyitva is van egy katalógus. Mindazonáltal a posta úgy gondolja, hogy bármennyire is fontos, a direkt marketing, egy kézbesített borítékos küldemény, akármilyen jó ajánlatot vagy akciót is tartalmaz önmagában nem tud maximálisan hatékony lenni. Szükség van az egyenletben a hatékony célzásra, amit az új, valós idejű követő és notifikációs technológia biztosít.

A technológia bevezetése előtt voltak komoly kihívások. Miután a borítékokat, csomagokat ellátták az új, kvázi nyomkövetős technológiával, hónapokba tellett, hogy a kézbesítési gyorsaság megközelítse a bevezetés előtti szintet, viszont a posta szerint a napi 450 millió borítékos és dobozos küldeményt mára megközelítőleg olyan gyorsan és megbízhatóan kézbesítik, mint annak előtte.

Feltehetjük a kérdést, hogy a Magyar Posta mikor fog ilyen technológiát bevezetni, és ha föladunk egy borítékot, akkor mikor fogjuk tudni mi is követni az útját, mikor fogunk azonnal értesítést kapni, amint megérkezett egy küldemény, a cégek mikor fognak tudni célzott dm ajánlatokat, akciókat a címzettekhez eljuttatni a posta közreműködésével?

Forrás: http://www.dmnews.com/postal/brennan-declares-the-dawning-of-a-mail-revolution/article/415341/

knowledgebase