Open Category List

Betonboríték

A Microsoftnak volt 2009 nyarán egy telitalálatos direkt marketing kampánya Új-Zélandon, amit szeretnék ebben a posztban felidézni. A Y&R Auckland kreatív ügynökség által jegyzett kampány azt az üzenetet volt hivatott tolmácsolni a Microsoft szoftverértékesítő viszonteladói felé, hogy a Windows lerombolja a falakat a vásárlók életében, azaz könnyebbé teszi számukra a munkát. Azt találták ki, hogy a levelet egy beton borítékba teszik bele, ha úgy tetszik „bebetonozzák” azt. A beton borítékhoz mellékeltek egy kalapácsot is, amivel a címzettnek kellett széttörnie a beton borítékot. A levél, amit „kiszabadítottak” egy promóciós ajánlatot tartalmazott, amelynek a főnyereménye egy németországi utazás volt, amelynek során a nyertes a Berlini Fal maradványait látogathatta meg.

Környezetvédelmi szempontból természetesen kevésbé mondható üdvözletesnek ennek a kreatív borítéknak az ötlete, és éppenséggel olcsó borítéknak se mondhatnánk a betont, de kétségtelenül ötletes, és lefogadom, hogy egy ilyen beton boríték felért hatékonyságban 1000 hagyományos promóciós, direkt marketing borítékkal.

A kreatív kampány egyetlen szépséghibája, hogy roppant mód hajaz egy korábbi, 2007. decemberi promócióra. Egy dinoszaurusz múzeum újévi üdvözlete a kollégáknak és a szponzoroknak ugyanis a következő volt: boríték helyett egy gipsztéglát, egy kalapácsot és egy vésőt küldtek ki. Ezekkel a szerszámokkal lehetett „kirégészkedni” a múzeum újévi üdvözlőlapját. A McCann Erickson Belgium reklámügynökség kampányát Gregory Defay és Quentin Gascard kreatívok ötlöttek ki.

 


Annak eldöntését az olvasóra bízzuk, hogy a Microsoft kampány direkt vagy véletlenül másolta le ezt a múzeumi kampányt. Mindenesetre akinek ilyen magától az eszébe jut, az egy igazán kreatív koponya, és le a kalappal előtte.

 

Források: http://theinspirationroom.com/daily/2009/microsoft-windows-break-down-the-walls/ http://www.adglitz.com/2009/10/microsofts-15-best-adscommercials-of-recent-times/

 

 

 

knowledgebase