Open Category List

Küldj virtuális termékmintát a dm borítékban!

Nemrég volt szó a Porsche ötletes, levelet nem, csupán egy mp3 lejátszót rejtő dm borítékjáról, amire a cég tesztvezetésre szóló meghívása volt rögzítve. Egy remek ajánlat amit egy hagyományos (boríték), egyben mégis meglepő kommunikációs csatornán (mp3 lejátszó) keresztül juttattak el az ügyfelekhez. A meghívottak 72%-a el is ment a vezetésre.

Ebben a posztban szintén arról szeretnék beszélni, hogy mit lehet, mit érdemes küldeni egy dm borítékban, hogy az ügyfelek reagálási, vásárlási szándékát megerősítsük. Nem másról lesz szó, mint a termékmintákról.

 

A termékminta egy olcsó módja annak, hogy az ügyfél vásárlás előtti szorongását csökkentsük, hisz módot adunk neki arra, hogy kipróbálja a terméket vásárlás előtt. Ezzel a kockázata kiküszöbölhető. Ha a vásárló nem tudja, hogy pontosan mit is kap a pénzéért, mert még nem használta az adott terméket – pl. ez a helyzet egy új termék esetén – akkor sokkal nehezebben szánja rá magát a vásárlásra.

Persze nem mindent lehet kipróbáltatni és postára adni egy borítékban. Egy Porschét biztos hogy nem. Egy Porschét csak egy tesztvezetés keretében lehet kipróbálni. Mivel a dm címzettje és a tesztvezetés két különböző helyszínen volt, ezért volt olyan zseniális, ahogy a Porsche ezt a távolságot áthidalta az mp3 lejátszóra fölvett „hangos” meghívással. A Porsche ezzel tulajdonképpen egy mintát küldött a termékéből.

Hasonló volt a BlackBerry dilemmája sok évvel ezelőtt: hogy lehet az ügyfél kezébe adni kipróbálásra az új okostelefont, ha az ügyfél nem teszi be a lábát a boltunkba? Erre született a boríték „telefon” ötlete, amivel a cég az ügyfél fejébe próbálta ültetni a gondolatot, hogy élőben is akarja kipróbálni a készüléket.

 

 

 

 

Sok egyéb termékből azonban lehet küldeni mintát,  ami 100%-ban megegyezik a pénzért megvásárolható termékkel, teljesértékű és funkcionális, csak éppen szimbolikus mennyiségű. Viszont biztosan szükség van arra, hogy egy mini palacknyi mintát elküldjünk? A Welch’s Taste nevű amerikai szőlő üditőmárka esetében a gyártó úgy döntött, hogy szokatlanabb módszerrel próbálkozik, hogy felkeltse a vásárlók érdeklődését: egy aromatizált csíkot mellékeltek a dm boríték mellé, amit meg kellett nyalni, és máris érezhették azt az ízhatást, amit a konkrét üditő kortyolgatásakor éreztek volna.

Ha te is foglalkozol termék kereskedelemmel, értékesítéssel, akkor gondold át: a te termékedből hogyan lehetne a fentiekhez hasonló „virtuális” mintát küldeni gazdaságos módon?

knowledgebase