Open Category List

DM Tippek 3.: Tedd az üzeneted rögtön láthatóvá a borítékon

Hova téved a potenciális ügyfeled tekintete legelőször? Hát oda, ahova Te irányítod! A honlapok világában már elterjedt módszer, hogy nagy cégek szemkövetéses vizsgálatokkal megfigyelik, hogy a felmérésben résztvevők tekintete honna hova vándorol a honlapon miközben áttekintik a főoldalt, vagy keresgélik a FIZETÉS gombot. Ugyanis egyértelmű lett mostanára, hogy az információ elrendezése alapvetően meghatározza a honlap használhatóságát, és így a szemlélő ügyfél élményét is. Ugyanez igaz a DM borítékokra is. Nem mindegy, hogy milyen üzenetet teszel a boríték elejére vagy hátára, és azt milyen formában, milyen méretben, stb. helyezed el.

Persze van egy nagy különbség a honlapok és a DM borítékok között: a borítékon nagyon kis térrel kell dolgozni, ezért ha lehet, még fókuszáltabb, ha úgy tetszik még “sűrítettebb” üzenetet kell megfogalmazni, és ahhoz megtalálni a legerősebb vizuális megoldást. Szükséged van egy fő üzenetre, amit felfoghatsz akár egy “teasernek”, azaz egy előzetesnek is. Az üzenet maga lehet akár egyértelmű, akár homályos és zavarbaejtő, a lényeg az, hogy erős legyen, és arra késztesse a címzettet, hogy felbontsa a borítékodat.

Az üzenet tulajdonképpen maga is része a tágabban értelmezett boríték dizájnnak, hisz ha túl sok a grafika, akkor elveszhet az üzenet benne, és vice versa: az üzeneted is kaphat egy olyan hangsúlyos, karakteres vizuális megvalósítást, hogy gyakorlatilag grafikai elemként funkcionál, ami pláne igaz azokra az üzenetekre, amelyeket csak vizuális formában fogalmaznak meg a borítékon. A Southwest Légitársaság DM borítékja egy színátmenetes drapp háttér előtt egy repülőt, és egy négy szavas üzenetet tartalmaz: Nyerj 2 retúr repjegyet! Ki ne akarna repjegyet nyerni, pláne ha az útra még a kedvesét is elviheti? Ez egy lakonikus, mégis erős üzenet, amit az egyszínű háttér segít kihangsúlyozni, úgyhogy a tekintetünket azonnal megtalálja.

Az alábbi direkt levelet Obama elnök küldte az újraválasztási kampánya során. Vizuálisan itt is az egyszerűségre törekedtek: fehér alapon egy erős, cselekvésre motiváló üzenet kék színnel, két sorba szedve:

“Ez a mi pillanatunk. Itt a mi időnk.”

Figyeld meg, hogy a feladó neve, mint az előző levélen is, a bal felső sarokban van. Ez a feladó nevének hagyományos helye, és a címzettek első dolga (miután ellenőrizták a címzést, hogy valóban nekik jötte a boríték), hogy megnézik a feladót, hisz ezzel rögtön kontextusba kerül, azaz értelmezhetővé válik az üzenet. Ez az elsőbbségi sorrend csak akkor változik meg, ha valamilyen nagyon különleges, szembetűnő grafika van a borítékon, ami egyből magára vonzza a tekintetet.

 

 

 

A Cuso egy non-profit szervezet, amely önkénteseket toboroz különféle jótékony célokhoz. Az ő DM borítékján rögtön egy meghökkentő üzenet ragadja meg az olvasó figyelmét: “A nők elleni erőszak elfogadható, ha jó okkal történik.”

Az olvasó egy pillanatra ledöbben, de ha észreveszi, hogy a szöveg idézőjelek között van, akkor már gyanítja, hogy itt a nők elleni erőszakkal szemben kampányolnak. Az is lehet, hogy nem tudja elsőre mire vélni ezt a mondatot, és kinyitja a borítékot, hogy megértse. A szöveg mindkét esetben működik.

 

 

 

A Shell ebben a DM borítékban jópofa módon hívja fel a figyelmet a pontgyűjtő játékára: ki kell húzni a Rewards, azaz “Jutalmak“ feliratú fület, és megtudhatjuk, hogy miről szól az akció.

 

 

 

 

 

Az Omaha Steaks nevű étteremlánc 12 ingyen burgert ígér annak, aki kibontja a DM borítékját, amelyet nem is rejt véka alá: egyenesen az arcunkba tolja hatalmas citromsárga betűkkel a címzés fölött. Tőle balra pedig a fele borítékot elfoglalja egy gigantikus burger képe, amivel bebiztosítják, hogy a címzettnek már folyjon a nyála, mire mohón kibontja a borítékot, hogy megtalálja a burger kuponokat.

 

A fentiekben tehát 5 kiváló példát láthattál arra, hogy milyen egy jól megfogalmazott és egyúttal remekül vizualizált DM üzenet. Ezeket a borítékokat biztosan jó aránnyal kibontották a címzettek.

Forrás: http://tensionenvelope.com/sites/default/files/white_paper_successful_dm_envelopes_wp-1112.pdf

knowledgebase