A Research and Markets egy új kategóriában is közöl ezentúl adatokat, mégpedig a „globális védőcsomagolási piacról”, amelyben régiós és cég szerinti lebontásban is turkálhatunk adatok után. A beszámoló tartalmazza a 2014-es piaci adatokat és trendeket, illetve 2020-ig prognosztizálja a szegmens várható kilátásait. Egy kapcsolódó beszámoló pedig az amerikai adatokat tartalmazza.
A védőcsomagolások alatt különféle csomagolóanyagokat értünk, amelyeknek az a funkciója, hogy adott terméket megvédjenek a külső, jellemzően szállítás közben elszenvedett sérülésektől és a végfelhasználóhoz ép termék jusson el.
A szegmensben 3 további csoportot különböztetnek meg:
1. Habszivacsos védőcsomagolások 2. Rugalmatlan védőcsomagolások 3. Rugalmas védőcsomagolások (ebben szerepel a buborékos boríték is)
A globális védőcsomagolási piac 22,25 milliárd dolláros piac volt 2014-ben, ami az előrejelzések szerint elérheti a 29,30 milliárd dollárt 2020-ig, amely 4,7%-os összetett éves növekedési ütemet (CAGR) jelent. A teljes európai piacnak 2%-os, míg az USA-nak 4,48%-os összetett éves növekedési ütemet jeleznek előre ugyanerre az időszakra.Az USA-ban a védőcsomagolási piac egy érett, megszilárdult piac, amelyet 11 nagy cég ural 20%-os kombinált piaci részesedéssel, míg a piac fennmaradó 80%-át kis- és specializált gyártók fedik le.
A négy piacvezető cég a következő:
– Packaging Corporation of America – Sealed Air – Smurfit Kappa Group – Sonoco Products
További prominens cégek: – Cascades – FP International – Geami – iVEX Protective Packaging – Macfarlane Group – Max Packaging – Protective Packaging Solutions – Springpack – Unisource Worldwide – Universal Protective Packaging
Az egyik legmeghatározóbb trend világszerte a Kutatás-fejlesztésre fordított egyre nagyobb összegek, amelyek a környezetbarát és fenntartható csomagolóanyagok előállítására és fejlesztésére irányulnak. Ezen belül is a gyártók törekednek a termékeik újrahasznosíthatóságát és újrafelhasználását javítani, ösztönözni. A beszámoló szerint a védőcsomagolások iránt, beleértve a légpárnás borítékokat és buborékos fóliás csomagolásokat is, egyre növekvő kereslet várható az online vásárlás rohamos térhódításának, amely az USA-ban lesz a legmarkánsabban érezhető. Másrészről a nyersanyagárak drágulása kihívás elé állítja a gyártókat, amelyre a piacvezető cégek a késztermékeik árának növelésével reagálnak. Emiatt várható például a légpárnás borítékok árának kis mértékű drágulása is.
Források:http://www.researchandmarkets.com/research/tw534g/global_protectivehttp://globenewswire.com/news-release/2015/07/17/753026/0/en/Protective-Packaging-Market-in-the-US-2015-2019-Focus-on-Sustainability.html#sthash.C0hChMnj.dpuf2600 karakter