Open Category List

Inkább várunk a csomagra, mintsem többet fizessünk

Ki ne imádná, valamelyik online vásárlásnál felajánlják neki az ingyenes házhozszállítást. Juppiii! Azonban, ha az ingyenes házhozszállítás nem ajándék, hanem feláras opció, akkor a legtöbben inkább lemondanak róla, és várnak inkább pár nappal többet, hogy megérkezzen az a boríték vagy doboz a megrendelt termékkel. Ez derült ki Purolator International nevű logisztikai cég által megrendelt kutatásból, amely szerint a kanadaiak 76%-a és az amerikaiak 63%-a „nagyon fontosnak” tartja a házhozszállítást, mint tényezőt online vásárlásnál, miközben csak 22%, illetve 23%-uk jelölte be a kiszállítás gyorsaságát, mint döntő szempontot vásárlásnál.

Az hogy pénzt spóroljon úgy tűnik többet nyom a latba, mint az időmegtakarítás, amit jó észben tartani, ha a céged sok borítékot ad föl postán vagy futárszolgálattal. Az amerikai válaszadók relatív többsége (49%) azt válaszolta, hogy az ünnepi időszakban azért nem vásárolt online az ünnepi időszakban, mert túl magasnak tartotta a kiszállítás díját. A kanadaiak még nagyobb arányban (63%) mondtak le online vásárlásról a fent említett okból. A válaszadók két harmada mindkét országban azt nyilatkozta, hogy az ingyenes kiszállítás nagy szerepet játszott abban, hogy megvásárolnak-e valamit online.

A kanadaiak 42%-a, illetve az amerikaiak 32%-a azt mondta, hogy a legfontosabb szempont a vásárlási döntésükben az, hogy a kiszállítást olcsón megkapják.

Az amerikaiak harmada online vásárlás esetén a 4-5 napos kiszállítást választja, tehát ott ez a leggyakoribb opció, míg a kanadaiaknál (46% ezt jelölte meg) a legnépszerűbb az 5 napos vagy annál is későbbi kézbesítés.

Meglepőnek mondhatók ezek az eredmények, hiszen a mai kor vásárlóira szeretünk úgy gondolni, mint a „most azonnal” generációra. Bár jó volna egy hasonló kutatás Magyarországon is, azt azért sejthetjük, hogy a magyar vásárló még sokkal árérzékenyebb, sokkal fontosabb neki, hogy jó áron vásároljon, borítékot vagy csomagot vélhetően csak akkor fog házhoz szállíttatni, ha azt megfizethető áron vagy akár ingyen kapja.

Ennek fényében komolyan megfontolandó tehát, hogy ha sikeresen akarunk online értékesíteni, akkor vigyük le a házhoz szállítás árát amennyire csak tudjuk, akár „nyeljük be” a kiszállítás költségének egy részét – vagy akár egészét. Ez az egyik fontos módszer, amivel a konkurencia elébe tudunk kerülni online értékesítésben. A másik fontos szempont, ami sokaknak talán triviális, de amit nem lehet eleget hangsúlyozni, az a csomagolás szerepe: használj buborékos borítékot, ami védelmet ad a termékednek, illetve amit dobozba kell raknod, azt is védd buborékos fóliával, és alaposan zárd le ragasztószalaggal. Banálisan hangzik, de ha nem figyelsz oda ilyen alapvető dolgokra, akkor abba a fiaskóba futhatsz, hogy sérülten érkezik meg a terméked, és nem csak újra kell küldened, de még egy vevőt is elveszíthetsz.

Forrás: http://www.dmnews.com/postal/people-would-rather-wait-than-pay-for-packages/article/415735/

knowledgebase