ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK (ÁSZF)
www.domypress.hu
Preambulum
Üdvözöljük
honlapunkon! Köszönjük, hogy vásárlása során bennünket tisztel meg bizalmával!
Jelen webáruház ÁSZF a Fogyasztó Barát ÁSZF generátorral készült.
Kérjük, hogy
megrendelése véglegesítése előtt figyelmesen olvassa el a jelen dokumentumot,
mert megrendelése véglegesítésével Ön elfogadja a jelen ÁSZF tartalmát!
Ha a jelen Általános
Szerződési Feltételekkel, a honlap használatával, az egyes termékekkel, a
vásárlás menetével kapcsolatban kérdése merült fel, vagy amennyiben egyedi
igényét szeretné velünk megbeszélni, úgy kérjük, vegye fel munkatársunkkal a
kapcsolatot a megadott elérhetőségeken!
Impresszum: a
Szolgáltató (Eladó, Vállalkozás) adatai
Név: DomyPack&Press Kft
Székhely: 2310 Szigetszentmiklós, Harcsa utca 9.
Levelezési cím: 1117 Budapest, Budafoki út 111-113. 20-as ép.
Nyilvántartásba vevő
hatóság: Budapesti
Törvényszék Cégbírósága
Cégjegyzékszám: 13-09-142788
Adószám: 23062904-2-13
Képviselő: Domaniczky Ákos
Telefonszám: +36309466851
E-mail: [email protected]
Honlap: http://www.domypress.hu
Bankszámlaszám: 12011351-01596030-00100003
Adatvédelmi
nyilvántartási szám: NAIH-64411/2013
Kereskedelmi
tevékenység nyilvántartásba vételi szám: 5983/2018/B
Tárhelyszolgáltató
adatai
Név: Tárhely.Eu Kft.
Székhely: 1144 Budapest, Ormánság u. 4.
Elérhetőség: [email protected]
Fogalmak
Felek: Eladó és
Vevő együttesen
Fogyasztó: a
szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes
személy
Fogyasztói
szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül
Honlap: a jelen
weboldal, amely a szerződés megkötésére szolgál
Szerződés: Eladó
és Vevő között a Honlap és elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő
adásvételi szerződés
Távollévők közötti
kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek
távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat
megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány,
a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a
katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz
Távollévők között
kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék
vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a
felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés
megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt
lehetővé tévő eszközt alkalmaznak
Termék: a Honlap
kínálatában szereplő, a Honlapon értékesítésre szánt minden birtokba vehető
forgalomképes ingó dolog, mely a Szerződés tárgyát képezi
Vállalkozás: a
szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy
Vevő/Ön: a
Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő szerződést kötő személy
Jótállás: A fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződések esetén (a
továbbiakban: fogyasztói szerződés) a Polgári Törvénykönyv szerinti,
- a) a szerződés teljesítéséért
vállalt jótállás, amelyet a vállalkozás a szerződés megfelelő
teljesítéséért a jogszabályi kötelezettségén túlmenően vagy annak
hiányában önként vállal, valamint
- b) a jogszabályon alapuló
kötelező jótállás
Vonatkozó jogszabályok
A Szerződésre a magyar
jog előírásai az irányadóak, és különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:
1997. évi CLV. törvény
a fogyasztóvédelemről
2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint
az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó
kötelező jótállásról
45/2014. (II.26.)
kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes
szabályairól
19/2014. (IV.29.) NGM
rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott
dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási
szabályairól
1999. évi LXXVI.
törvény a szerzői jogról
2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az
információszabadságról
AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a
belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye
alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a
megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK
és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról
AZ EURÓPAI PARLAMENT
ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes
személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az
ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül
helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet)
Az ÁSZF hatálya,
elfogadása
A közöttünk létrejövő
szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései
mellett – a jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF)
határozzák meg. Ennek megfelelően tartalmazza a jelen ÁSZF az Önt és bennünket
illető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a
teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi
szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.
A Honlap használatához
szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem tartalmaz, a
Honlapon elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják.
Ön a megrendelése
véglegesítése előtt köteles megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit. A
webáruházunkon keresztül történő vásárlással Ön elfogadja a jelen ÁSZF
rendelkezéseit, és az ÁSZF maradéktalanul az Ön és az Eladó között létrejövő
szerződés részét képezi.
A szerződés nyelve, a
szerződés formája
A jelen ÁSZF hatálya
alá tartozó szerződések nyelve a magyar nyelv.
A jelen ÁSZF hatálya
alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek, azokat az
Eladó nem iktatja.
Árak
Az árak forintban
értendők, nettó ár és a 27%-os ÁFÁ-t tartalmazó bruttó ár is feltüntetésre
kerül. Az árak tájékoztató jellegűek. Nem zárható ki annak a lehetősége, hogy
üzletpolitikai okból az Eladó az árakat módosítsa. Az árak módosítása nem
terjed ki a már megkötött szerződésekre. Amennyiben Eladó az árat hibásan
tüntette fel, a már megkötött szerződések esetében az ÁSZF „Eljárás hibás ár”
pontja alapján jár el.
Panaszügyintézés és
jogérvényesítési lehetőségek
A fogyasztó a
termékkel vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az
alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
- Telefon: +36309466851
- Internet
cím: http://www.domypress.hu
- E-mail: [email protected]
A fogyasztó szóban
vagy írásban közölheti a vállalkozással a panaszát, amely a vállalkozásnak,
illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók
részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban
álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik.
A szóbeli panaszt a
vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet,
vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról
és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet
felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz
esetén helyben a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus
hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a
fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül - az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó
előírásoknak megfelelően - az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni.
Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles
eljárni. Az írásbeli panaszt a vállalkozás - ha az Európai
Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik - a
beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben
megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt
jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító
álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus
hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás
köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.
A panaszról felvett
jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
- a fogyasztó neve, lakcíme,
- a panasz előterjesztésének
helye, ideje, módja,
- a fogyasztó panaszának
részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és
egyéb bizonyítékok jegyzéke,
- a vállalkozás nyilatkozata a
fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz
azonnali kivizsgálása lehetséges,
- a jegyzőkönyvet felvevő személy
és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás
felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - a fogyasztó aláírása,
- a jegyzőkönyv felvételének
helye, ideje,
- telefonon vagy egyéb
elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli
panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
A vállalkozás a
panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles
megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
A panasz elutasítása
esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy
panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület
eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az
illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye
szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét,
valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a
vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a
békéltető testületi eljárást.
Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói
jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési
lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a fogyasztó
fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a
lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását
követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A
fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint
illetékes fővárosi és megyei kormányhivatalok látják el, ezek listája itt
található: http://www.kormanyhivatal.hu/
Bírósági eljárás. Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó
követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a
Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári
Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
Tájékoztatjuk, hogy Ön
velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát
elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint
illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása
megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással
közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra - a fogyasztó
erre irányuló kérelme alapján - az illetékes testület helyett a fogyasztó
kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.
A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség
terheli.
Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására
történő válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá
kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési
kötelezettség („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított
személy részvételének biztosítása”).
Amennyiben a
vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető
testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás
együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli
egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
A fenti együttműködési
kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik
hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás következtében a vállalkozások
jogsértő magatartása esetén kötelező bírságkiszabás alkalmazandó,
bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség. A fogyasztóvédelemről szóló
törvény mellett módosításra került a kis- és középvállalkozásokról szóló
törvény vonatkozó rendelkezése is, így a kis- és középvállalkozások esetén sem
mellőzhető majd a bírság kiszabása.
A bírság mértéke kis-
és középvállalkozások esetén 15 ezer forinttól 500 ezer forintig terjedhet, míg
a számviteli törvény hatálya alá tartozó, 100 millió forintot meghaladó éves
nettó árbevétellel rendelkező, nem kis- és középvállalkozás esetén 15 ezer
forinttól, a vállalkozás éves nettó árbevételének 5%-áig, de legfeljebb 500
millió forintig terjedhet. A kötelező bírság bevezetésével a jogalkotó a
békéltető testületekkel való együttműködés nyomatékosítását, illetve a
vállalkozásoknak a békéltető testületi eljárásban való aktív részvételének
biztosítását célozza.
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági
eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a
fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között,
ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok
egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása
érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére
tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő
kötelezettségekkel kapcsolatban.
A békéltető testület
eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez
kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat,
távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget
lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az
adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok
változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.
A kérelemnek tartalmaznia kell
- a fogyasztó nevét, lakóhelyét
vagy tartózkodási helyét,
- a fogyasztói jogvitával
érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
- ha a fogyasztó az
illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett
testület megjelölését,
- a fogyasztó álláspontjának
rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
- a fogyasztó nyilatkozatát
arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül
megkísérelte a vitás ügy rendezését
- a fogyasztó nyilatkozatát arra
nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte,
közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési
meghagyás kibocsátása iránti kérelemelőterjesztésére nem került sor,
- a testület döntésére irányuló
indítványt,
- a fogyasztó aláírását.
A kérelemhez csatolni
kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára
a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli
nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó
rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés
megkísérléséről.
Ha a fogyasztó meghatalmazott
útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.
A Békéltető
Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu
A területileg
illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el:
https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
Az egyes területileg
illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:
Baranya Megyei
Békéltető Testület
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszám: 06-72-507-154
Fax: 06-72-507-152
E-mail: [email protected]; [email protected]
Bács-Kiskun Megyei
Békéltető Testület
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszám: 06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-76-501-523
Fax: 06-76-501-538
E-mail: [email protected]; [email protected]
Honlap: www.bacsbekeltetes.hu
Békés Megyei Békéltető
Testület
Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszám: 06-66-324-976
Fax: 06-66-324-976
E-mail: [email protected]
Borsod-Abaúj-Zemplén
Megyei Békéltető Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-870
Fax: 06-46-501-099
E-mail: [email protected]
Budapesti Békéltető
Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Telefonszám: 06-1-488-2131
Fax: 06-1-488-2186
E-mail: [email protected]
Csongrád Megyei
Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62-554-250/118
Fax: 06-62-426-149
E-mail: [email protected]
Fejér Megyei Békéltető
Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22-510-310
Fax: 06-22-510-312
E-mail: [email protected]
Győr-Moson-Sopron
Megyei Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96-520-217
Fax: 06-96-520-218
E-mail: [email protected]
Hajdú-Bihar Megyei
Békéltető Testület
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710
Fax: 06-52-500-720
E-mail: [email protected]
Heves Megyei Békéltető
Testület
Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Telefonszám: 06-36-429-612
Fax: 06-36-323-615
E-mail: [email protected]
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306.
Telefonszám: 06-56-510-621, 06-20-373-2570
Fax: 06-56-510-628
E-mail: [email protected]
Komárom-Esztergom
Megyei Békéltető Testület
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszám: 06-34-513-027
Fax: 06-34-316-259
E-mail: [email protected]
Nógrád Megyei
Békéltető Testület
Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A.
Telefonszám: 06-32-520-860
Fax: 06-32-520-862
E-mail: [email protected]
Pest Megyei Békéltető
Testület
Cím: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81
Telefonszám: 06-1-269-0703
Fax: 06-1-474-7921
E-mail: [email protected]
Somogy Megyei
Békéltető Testület
Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6.
Telefonszám: 06-82-501-026
Fax: 06-82-501-046
E-mail: [email protected]
Szabolcs-Szatmár-Bereg
Megyei Békéltető Testület
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszám: 06-42-311-544
Fax: 06-42-311-750
E-mail: [email protected]
Tolna Megyei Békéltető
Testület
Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet
Telefonszám: 06-74-411-661
Fax: 06-74-411-456
E-mail: [email protected]
Vas Megyei Békéltető
Testület
Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszám: 06-94-312-356
Fax: 06-94-316-936
E-mail: [email protected]
Veszprém Megyei
Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 116.
Telefonszám: 06-88-429-008
Fax: 06-88-412-150
E-mail: [email protected]
Zala Megyei Békéltető
Testület
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.
Telefonszám: 06-92-550-513
Fax: 06-92-550-525
E-mail: [email protected]
Online vitarendezési
platform
Az Európai Bizottság
létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen
keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó
jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a
bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy
például a távolság meggátolná őket ebben.
Ha Ön panaszt kíván
tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban,
és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online
vitarendezés eszközét.
A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen
kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.
Az online
vitarendezési platform itt érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU
Szerzői jogok
A szerzői jogról szóló
1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése értelmében a
weboldal szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem
alatt áll. Az Szjt. 16. § (1) bekezdése alapján tilos a weboldalon található
grafikai és szoftveres megoldások, számítógépi programalkotások engedély
nélküli felhasználása, illetve bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a weboldal,
vagy annak bármely része módosítható. A weboldalról és annak adatbázisából
bármilyen anyagot átvenni a jogtulajdonos írásos hozzájárulása esetén is csak
a weboldalra való hivatkozással, forrás feltüntetésével lehet. A
jogtulajdonos: DomyPack&Press Kft.
A jogtulajdonos, -
amennyiben mégis bekövetkezik az illetéktelen eltulajdonítás- jogosult az
eltulajdonítás mértékének függvényében, de minimum 50 000 Ft/nap értékben
az eltulajdonító részére „bérleti díj„ megjelöléssel számlát kiállítani.
Az eltulajdonító az
eltulajdonítással egyidőben elfogadja a www.domypress.hu Általános szerződési feltételeit.
Részleges
érvénytelenség, magatartási kódex
Ha az ÁSZF valamely
pontja jogilag hiányos vagy hatálytalan, attól még a szerződés további pontjai
érvényben maradnak és a hatálytalan vagy hibás rész helyett a vonatkozó
jogszabályok rendelkezései alkalmazandóak.
Az Eladónak nincs a
fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló
törvény szerinti magatartási kódexe.
A digitális
adattartalom működése, műszaki védelmi intézkedések
A weboldalon megjelenő
adatokat szolgáltató szerverek elérhetősége évi 99,9% feletti. Rendszeresen
mentés készül a teljes adattartalomról, így probléma esetén az eredeti
adattartalom visszaállítható. A weboldalon megjelenő adatokat MSSQL és
MySQL adatbázisban tároljuk. Az érzékeny adatok megfelelő erősségű
titkosítással vannak tárolva, kódolásukhoz processzorba épített hardveres
támogatást használunk.
A termékek lényeges
tulajdonságaira vonatkozó tájékoztatás
A honlapon a
megvásárolható termékek lényeges tulajdonságairól az egyes termékeknél szereplő
leírásokban adunk tájékoztatást.
Az adatbeviteli hibák
javítása - Felelősség a megadott adatok valóságáért
Önnek a megrendelés
során a megrendelés véglegesítése előtt folyamatosan lehetősége van az Ön által
bevitt adatok módosítására (a böngészőben a vissza gombra kattintva az előző
oldal nyílik meg, így akkor is javíthatóak a bevitt adatok, ha Ön már a
következő oldalra lépett). Felhívjuk a figyelmét, hogy az Ön felelőssége, hogy
az Ön által megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre, hiszen az Ön által
megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra a termék. Ön a
megrendelésével tudomásul veszi, hogy az Eladó jogosult az Ön hibás
adatbeviteléből, a pontatlanul megadott adatokból eredő minden kárát és
költségét Önre hárítani. Az Eladó a pontatlan adatbevitel alapján történő
teljesítésért felelősségét kizárja. Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a rosszul
megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a
visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a
szerződés létrejöttét.
Eljárás hibás ár
esetén
Nyilvánvalóan hibásan
feltüntetett árnak minősül:
- 0 Ft-os ár,
- kedvezménnyel csökkentett, de a
kedvezményt tévesen feltüntető ár (pl.: 1000 Ft-os termék esetén a 20 %-os
kedvezmény feltüntetése mellett 500 Ft-ért kínált termék).
Hibás ár feltüntetése
esetén Eladó felajánlja a termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét,
mely információ birtokában a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a
terméket vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.
A honlap használata
Regisztráció, belépés
Minden látogatónak, felhasználónak
lehetősége van előzetesen regisztrálni és saját profil létrehozásával
megkönnyíteni a vásárlási folyamatot. A regisztrációt követően a vásárlói
profil lehetőséget ad a webáruház egyéb kényelmi funkcióinak az elérésére és
igénybevételére is, többek között a későbbi vásárlásoknál nem kell újra és újra
begépelni a különböző adatokat.
A látogatóknak,
vásárlóknak a jobb felső sarokban található "Regisztráció" linkre
kattintva van lehetősége regisztrálni, ahol a következő adatok megadására van
kötelezően szükség: név, e-mail cím, jelszó illetve ugyanitt kerülhet sor a
kötelezően elfogadandó Általános Felhasználói Feltételek és az Adatvédelmi
Elvek elfogadására.
A felhasználó az
oldalba való belépés után a jobb felső sarokban található "Fiókom"
menüpontra kattintva éri el felhasználói fiókját, amelyben aztán tetszőlegesen
szerkeszthetővé válnak a regisztrációkor megadott regisztrációs adatok, illetve
ugyanitt van lehetőség az adatok módosítására, törlésére, a fiók törlésére.
Elfelejtett jelszó
esetén a "Belépés" menüpontban az elfelejtett jelszó szakaszban lehet
az ott található linkre kattintva új jelszót igényelni. Itt meg kell adni a
regisztrációkor használt e-mail címet, amit követően a rendszer haladéktalanul
megküldi az új jelszót a megadott e-mail címre, amivel azután már be lehet
jelentkezni a webáruházba.
A webshop vásárlóinak,
a konkrét vásárlásoknak az adatait a Számviteli törvény és Adatvédelmi elveink
szerint a törvényben meghatározott ideig őrizzük meg.
A termék kiválasztása
A vásárlónak
lehetősége van választani, illetve rendelni az áruház termékei közül. A vásárló
a kiválasztott termékre kattintva megtekintheti annak bővebb ismertetőjét.
Vásárlási szándéka esetén a megvásárolni kívánt terméket a „Kosárba” gomb
megnyomásával egy virtuális kosárba helyezi. A Kosár „Megtekintés” gombjára
kattintva megtalálja a vásárlás során kosárba helyezett termékeket, valamint a
számla végösszegét és a szállítási költséget. Itt leellenőrizhetik rendelésük
helyességét, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre, melyeket igény
szerint módosíthatnak, javíthatnak is. A kosár automatikusan kiszámítja a
rendelés végösszegét.
A rendelés elküldése
Ha megfelelőnek tartja a kosárban elhelyezett termékek mennyiségét,
leellenőrizte a végösszeget, és úgy döntött, hogy meg szeretné vásárolni őket,
akkor egyszerűen kattintson a "Pénztár" gombra. Áruházunkban
lehetősége van regisztráció nélkül is a vásárlásra, ezért három lehetőség közöl
választhat: már regisztrált vásárlóként szeretne-e belépni új vásárlóként akar
regisztrálni esetleg regisztráció nélkül akar vásárolni. Ha korábban már
vásárolt áruházunkban, úgy adja meg a korábbi regisztráció során megadott
e-mail címét és jelszavát. Ha új vásárlóként szeretne regisztrálni, akkor adja
meg a vásárláshoz szükséges adatait, amelyeket a rendszer eltárol, és a
legközelebbi vásárlás alkalmával már csak be kell jelentkeznie. Regisztráció
nélküli vásárlás esetén adja meg számlázási és szállítási címét. A következő
lépésben válassza ki az Önnek megfelelő szállítási módot.
Ezt követően egy Önnek megfelelő fizetési módot kell választania. Ha egyetért a
megrendelés tartalmával, akkor a megrendelés elküldéséhez kattintson a
„Megrendelés” gombra.
Csere, hibás teljesítés
Amennyiben a vevő nem
azt a terméket kapta meg, amit megrendelt, vagy bizonyítottan hibás a termék,
úgy kérjük, ezt telefonon vagy e-mailben haladéktalanul, de legkésőbb 3
munkanapon belül jelezze ügyfélszolgálatunk számára. Amennyiben ez megtörténik,
a hibás árut minden esetben díjmentesen kicseréljük.
Hibás teljesítés
esetén a vevő kérheti:
1. a vételtől való
elállást,
2. a termék cseréjét,
3. illetve a termék értékegyeztetéssel történő cseréjét.
Amennyiben raktáron
van a termék, a kicserélt árut a hibás tétel visszaérkezését követő munkanapon
feladjuk. Amennyiben nincs raktáron a termék, úgy a vevő határozhat arról, hogy
fenntartja-e a megrendelését. Ha igen, az alábbi opciók közül választhat:
megvárja, amíg a termék megérkezik; ár-érték egyeztetéssel egy másik termékre
cseréli; vagy eláll a vásárlástól. A raktárkészlet alakulása az aznapi
rendelések feldolgozása után történik. A megvásárolt terméket csak abban
az esetben cseréljük ki, ha azok bizonyítottan hibásak.
A rendelés
véglegesítése (ajánlattétel)
Amennyiben Ön
meggyőződött arról, hogy a kosár tartalma megfelel az Ön által megrendelni
kívánt termékeknek, valamint az Ön adatai helyesen szerepelnek, úgy a
„MEGRENDELÉS” gombra kattintva zárhatja le megrendelését. A honlapon közölt
információk nem minősülnek az Eladó részéről szerződés megkötésére vonatkozó
ajánlatnak. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó megrendelések esetén Ön minősül
ajánlattevőnek.
Ön a
„MEGRENDELÉS” gomb megnyomásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy
ajánlatát megtettnek kell tekinteni, és nyilatkozata – az Eladó jelen ÁSZF
szerinti visszaigazolása esetén - fizetési kötelezettséget von maga után. Önt
az ajánlata 48 órás időtartamban köti. Amennyiben az Ön ajánlatát a jelen
általános szerződési feltételek szerint 48 órán belül nem igazolja vissza az
Eladó, Ön mentesül az ajánlati kötöttsége alól.
Rendelés feldolgozása,
a szerződés létrejötte
Önnek bármilyen
időpontban lehetősége van a megrendelés leadására. A rendelésről egy automata
visszajelzést kap, ami annak tényét rögzíti, hogy az Ön megrendelése a honlapon
keresztül megérkezett. Amennyiben Ön azt észleli, hogy az automata
visszaigazoló e-mail értesítés az Ön adatait tévesen tartalmazza (pl. név,
szállítási cím, telefonszám, stb.), úgy Ön köteles ennek tényét – a helyes
adatok megadásával egyidejűleg – velünk e-mail útján haladéktalanul közölni.
Amennyiben Ön a megrendelésétől számított 24 órán belül nem kapja meg az
automata visszaigazoló e-mailt, úgy kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot,
mert elképzelhető, hogy megrendelése technikai okok miatt nem érkezett meg
rendszerünkbe.
Fizetési módok
- Utánvétel
Amennyiben a rendelés
értékét a csomag kézhezvételekor kívánja kiegyenlíteni, akkor válassza az
"Utánvétel" fizetési módot.
- Barion bankkártyás fizetés
A szolgáltatást igénybe vevő vásárlók online vásárlások esetében választhatják a Barion egyszerű és biztonságos fizetési megoldását. Ekkor a megszokott módon, a Barion felületén intézhetik fizetésüket.
A fizetés folyamata megegyezik a bankok hasonló szolgáltatása keretében kínált fizetési eljárással. A szolgáltatás alatt a felhasználó, így a kártyabirtokos biztonságát szem előtt tartva a Barion tranzakciókat folyamatosan figyeli, s nem várt események megelőzésében nyújt segítséget.
Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.”
- Banki átutalással díjbekérő alapján
- Személyes átvétel telephelyünkön (fizethet bankkártyával vagy készpénzzel)
Teljesítési határidő
A megrendelésre
vonatkozóan az általános teljesítési határidő a rendelés visszaigazolásától
számított legfeljebb 10 nap.
Tájékoztatjuk, hogy:
- a koronavírus miatt kihirdetett
veszélyhelyzet,
- a veszélyhelyzetben hozott, a
Magyar Közlönyben kihirdetett különleges jogrendi intézkedések,
- a szerződés teljesítése
érdekében eljáró személyek (fizetési szolgáltató, valamint a szállítást
végző partner) által a veszélyhelyzet miatt hozott intézkedések
a szerződés
teljesítését vis maior eseményként érintik.
A vis maior helyzet
Eladót megakadályozhatja, vagy késleltetheti szerződéses kötelezettségei
teljesítésében, amelyért Eladó a Polgári Törvénykönyv alapján nem vonható
felelősségre.
Az akadályoztatás és
késleltetés kezelése érdekében Eladó jogosult:
- a szerződés teljesítését
felfüggeszteni, vagy halasztani,
- a már megkötött szerződés
teljesítését lehetetlenülésre (amennyiben a vis maior helyzet előre
láthatóan lehetetlené teszi a teljesítést) hivatkozva visszautasítani.
A szerződés
teljesítésének felfüggesztése vagy halasztása esetén Eladó a szerződéses
kötelezettségeit a vis maior helyzetre tekintettel halasztott időpontban
köteles teljesíteni.
A szerződés
teljesítésének lehetetlenülése esetén a Polgári Törvénykönyv alapján a
szerződés megszűnik, a már megfizetett vételár visszajár a Vásárlónak. Eladó a
vételár visszatérítése esetén a Vásárló által alkalmazott fizetési módot, vagy
a Felek által egyedileg megtárgyalt visszafizetési módot alkalmazza.
Jogfenntartás,
tulajdonjogi kikötés
Amennyiben Ön korábban
már úgy rendelt terméket, hogy azt a kiszállítás során nem vette át (ide nem
értve azt az esetet, amikor elállási jogával élt), vagy a Termék nem kereste
jelzéssel érkezett vissza az eladóhoz, az Eladó a megrendelés teljesítését a
vételár és a szállítási költségek előre történő megfizetéséhez köti.
Eladó visszatarthatja a Termék átadását, ameddig nem győződik meg arról, hogy a
Termék árának kifizetése sikeresen megtörtént az elektronikus fizetési megoldás
használatával (ideértve azt az esetet is, amikor az átutalással fizetett termék
esetén Vásárló a tagállama szerinti pénznemben utalja el a vételárat és az
átváltás, valamint a banki jutalékok, költségek miatt Eladó nem kapja meg
teljes mértékben a vételár és aszállítási díj összegét). Amennyiben a Termék
ára nem került teljes mértékben kifizetésre, az Eladó a vételár kiegészítésére
hívhatja fel a Vásárlót.
Fogyasztói tájékoztató a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján
Tartalomjegyzék
- Fogyasztói tájékoztató
Tájékoztatjuk a
fogyasztónak minősülő vásárlóinkat, hogy webáruházunk a lent ismertetett
törvényi kötelezettségén túlmenően a 45/2014. kormányrendeletben foglalt 14 nap
helyett 30 napos elállási jogot biztosít.
Tájékoztató a
fogyasztó vevőt megillető elállási jogról
Fogyasztónak a Ptk.
8:1. § 1. bekezdés 3. pontja szerint csak a szakmája, önálló foglalkozása
vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül,
így jogi személyek nem élhetnek az indokolás nélküli elállási joggal!
A fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti az
indokolás nélküli elállás joga. A fogyasztó az elállási jogát
a) termék adásvételére
irányuló szerződés esetén
aa) a terméknek,
ab) több termék
adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik,az
utoljára szolgáltatott terméknek,
a fogyasztó vagy az
általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének
napjától számított határidőn belül gyakorolhatja, mely
határidő 14 nap.
A jelen pontban
foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e pontban meghatározott
elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja
közötti időszakban is gyakorolja.
Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés
megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés
megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.
Elállási nyilatkozat,
a fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jog gyakorlása
A fogyasztó a 45/2014.
(II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát az erre vonatkozó
egyértelmű nyilatkozat útján, vagy a honlapról is letölthető nyilatkozat-minta
felhasználásával gyakorolhatja.
A fogyasztó elállási
nyilatkozatának érvényessége
Az elállási jogot
határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó
nyilatkozatát határidőn belül elküldi. A határidő 14 nap.
A fogyasztót terheli
annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban
gyakorolta.
Az Eladó a fogyasztó
elállási nyilatkozatát annak megérkezését követően köteles elektronikus
adathordozón haladéktalanul visszaigazolni, amennyiben az internetes
honlapján is biztosítja a fogyasztó számára az elállási jog gyakorlását.
Az Eladó
kötelezettségei a fogyasztó elállása esetén
Az Eladó
visszatérítési kötelezettsége
Ha a fogyasztó a
45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől,
az Eladó legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy
napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett
teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket,
így a szállítási díjat is. Felhívjuk a figyelmét, hogy ez a rendelkezés nem
vonatkozik a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási
mód választásával okozott többletköltségekre.
Az Eladó
visszatérítési kötelezettségének módja
A 45/2014. (II. 26.)
Korm. rendelet 22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén az Eladó a
fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal
megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján az
Eladó a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót
ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A Fogyasztó által hibásan
és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy postai cím következtében
történő késedelem miatt az Eladó-t felelősség nem terheli.
Többletköltségek
Ha a fogyasztó
kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő
fuvarozási módot választ, az Eladó nem köteles visszatéríteni az ebből eredő
többletköltségeket. Ilyen esetben a feltüntetett általános szállítási
díjtételek erejéig áll fenn visszatérítési kötelezettségünk.
Visszatartási jog
Az Eladó mindaddig
visszatarthatja a fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a fogyasztó a terméket
vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt
visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
Utánvéttel vagy portósan feladott küldeményeket nem áll módunkban
elfogadni.
A fogyasztó
kötelezettségei elállása vagy felmondása esetén
A termék
visszaszolgáltatása
Ha a fogyasztó a
45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől,
köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított
tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve az Eladónak vagy az Eladó által a
termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés határidőben
teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt
elküldi.
A termék
visszaszolgáltatásával kapcsolatos költségek viselése
A fogyasztó viseli a
termék visszaküldésének költségét. A terméket az Eladó címére kell
visszaküldeni. Ha a fogyasztó a teljesítés megkezdését követően felmondja az
üzlethelyiségen kívül vagy távollévők között kötött - szolgáltatás nyújtásra
vonatkozó - szerződést, köteles a felmondás vállalkozással való közlése
időpontjáig teljesített szolgáltatással arányos díjat a vállalkozás számára
megfizetni. A fogyasztó által arányosan fizetendő összeget a szerződésben
megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell megállapítani.
Ha a fogyasztó bizonyítja, hogy az ily módon megállapított teljes összeg
túlzottan magas, az arányos összeget a szerződés megszűnésének időpontjáig
teljesített szolgáltatások piaci értéke alapján kell kiszámítani. Kérjük vegye
figyelembe, hogy utánvéttel vagy portósan visszaküldött terméket nem áll
módunkban átvenni.
Fogyasztó felelőssége
az értékcsökkenésért
A fogyasztó a termék
jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges
használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.
Az elállási jog az
alábbi esetekben nem gyakorolható
Az Eladó kifejezetten
felhívja az Ön figyelmét, hogy Ön nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014
(II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben:
a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a
szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a
fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó
tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási
jogát elveszíti;
b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára,
illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog
gyakorlására meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó
utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék
esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.
Kellékszavatosság,
termékszavatosság, jótállás
A fogyasztói
tájékoztató jelen pontja a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 9. § (3) bekezdése
felhatalmazása alapján a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklete
alkalmazásával készült.
Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet
Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön az Eladó hibás
teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet
a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik
meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint–az
alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy
kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése
lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan
többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve
nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a
hibát az Eladó költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja
vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott
kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét
azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.
Milyen határidőben
érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak
felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől
számított 8 napon belül közölni.
Kivel szemben
érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön az Eladóval szemben
érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
.
Termékszavatosság
Milyen esetben élhet
Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék)
hibája esetén Ön – választása szerint – a kellékszavatossági igényt vagy
termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik
meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági
igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül
a termék hibásnak?
A termék akkor hibás,
ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek
vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő
tulajdonságokkal.
Milyen határidőben
érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági
igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított 14 napon
belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és
milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági
igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben
gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén
Önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó)
milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó)
kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani
tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti
tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika
állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető
vagy
- a termék hibája jogszabály vagy
kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak
(forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét,
hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt
egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági
igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve
kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben
érvényesítheti.
Jótállás
Milyen esetben élhet
Ön a jótállási jogával?
Hibás teljesítés
esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján az Eladó jótállásra
köteles.
Jogszabály írja elő a
jótállás biztosítását az olyan tartós fogyasztási cikkek (pl.: műszaki cikkek,
szerszámok, gépek) és alkatrészeik esetében, amelyek vásárlási értéke a
10 000 Ft-ot meghaladja.
Önt milyen jogok és
milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
Az egyes tartós
fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.)
Korm. rendelet határozza meg a kötelező jótállás eseteit. Az ezen esetkörbe nem
tartozó Termékek esetén az Eladó jótállást nem vállal. A jótállási igény a
jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett
kötelezettségének a jogosult felhívására - megfelelő határidőben - nem tesz
eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított
három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő
már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási igény
érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó
szabályokat kell megfelelően alkalmazni. A jótállás időtartama egy év. E
határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási határidő a fogyasztási
cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a
vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
Az egy éven túli esetleges jótállási igényekkel kapcsolatban szíveskedjen a
gyártóhoz fordulni!
Mi a viszonya a
jótállásnak más szavatossági jogokkal?
A jótállás a
szavatossági jogok (termék és kellékszavatosság) mellett érvényesül, alapvető
különbség az általános szavatossági jogok és a jótállás között, hogy a jótállás
esetén a fogyasztónak kedvezőbb a bizonyítási teher.
A 151/2003 Korm. Rendelet szerinti kötelező jótállás alá eső rögzített
bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi
csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az
üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem
végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a
vállalkozás, vagy - a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás
iránti igény esetén - a javítószolgálat gondoskodik.
Az eladó vállalása a kötelező jótállás időtartama alatt nem tartalmazhat a
fogyasztóra nézve olyan feltételeket, amelyek hátrányosabbak azoknál a
jogoknál, amelyeket a kötelező jótállás szabályai biztosítanak. Ezt követően (1
év után) azonban az önkéntes jótállás feltételei szabadon állapíthatóak meg,
azonban a jótállás ebben az esetben sem érintheti a fogyasztó jogszabályból
eredő -így köztük a kellékszavatosságon alapuló jogainak fennállását.
Három munkanapon
belüli csereigény
Webáruházon keresztüli
értékesítés esetén is érvényesül a három munkanapon belüli csereigény
intézménye. Három munkanapon belüli csereigényt a 151/2003. (IX. 22.) Korm.
rendelet alá tartozó tartós fogyasztási cikkek esetében lehet érvényesíteni,
amely szerint, ha a 3 munkanapon belül érvényesíti valaki a csereigény
intézményét, akkor az eladónak ezt úgy kell értelmeznie, hogy a termék az
eladáskor már hibás volt és minden további nélkül a terméket ki kell cserélnie.
Mikor mentesül az
Eladó a jótállási kötelezettsége alól?
Az Eladó a jótállási
kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba
oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívjuk a figyelmét,
hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve
termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem
érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok a szavatossági
jogosultságoktól függetlenül megilletik.
A jelen ÁSZF-ben írt szavatossági és jótállási jogok gyakorlásának határideje
attól a naptól indul, amikor a Vásárló a terméket átveszi.